Marsa Shagra-Village 2012

Fáradtan, elcsigázottan érkeztünk meg éjfél körül a Dél-Egyiptomi búvár faluba, melyet Hurghadától közel négy óra buszozással értünk el. A szükséges bejelentkezés után elfoglaltuk szállásunkat, melyek apró kis kupolás házacskák voltak, közvetlen a tengerparton. Igaz éjjel ezt még nem láttuk a sötétben, de hallani lehetett a hullámok morajlását amint megtörtek a parti korallzátonyon. Ébredéskor gyönyörű kilátás fogadott minket!
Reggel 7-kor reggeli, majd rövid, de lényegre törő eligazítást kaptunk a dive centerben, a falubeli házirendről, az étkezések menetéről, és a búvárkodásról. Az öltöző terület 5-10 méterre a vízparttól helyezkedik el, szépen kialakított kényelmes, fedett rész.  Mindenki saját szekrénnyel rendelkezik, ott zajlik a szerelés és az öltözködés is.
Mikor végeztünk a breefing-gel kiderült, hogy nem lehet merülni, mert a házi zátony zárva van az erős hullámzás miatt. Se baj, fürödtünk egyet a 28 fokos vízben, majd sétáltunk a parton ahol rákokat kergettünk és jókat nevettünk! A falu gyönyörű! Gyorsan aklimatizálódtunk! Mivel merülni még nem lehetett, visszadőltünk pihenni (ami ránk is fért, mert alig aludtunk pár órát 🙂 )
Délben újra keltünk és ebéd után szóltak hogy zodiakkal lehet merülni! Össze is szereltünk gyorsan! Miután elkészült a csoport, felírtuk magunkat a táblára és már mehettünk is a víz alá. Igen izgalmas volt, Kata és Csilla átélték életük első zodiakos merülését! Volt para, de nagyon jó volt! Tökéletesen szervezett minden, korlátlanul lehet merülni a házi zátonyon, besétálva a homokon vagy zodiakos módszerrel is. Fokozottan ügyelnek a biztonságra, a táblára való feliratkozással nyomon követik a búvárokat, és nagyon szívélyesen segítenek mindenkinek. Az esték kellemes nyugalomban teltek, a napi 4-5 merülés és a finom, bőséges vacsora után hamar nyugovóra tértünk. Két-három alkalommal azért sikerült eljutni a parton kialakított Beduin bar-ba, ahol leheveredtünk és a helyi Sakkara-t kóstolgattuk. Ez a hely nem a nyüzsgős tengerparti életről híres, hanem a gyönyörű környezetről ahol nincs stressz, sietség és az ember ráér egész nap heverészni és kedvenc hobbijának hódolni! Mi nagyon jól szórakoztunk, és szórakoztattuk magunkat! A merülések szépek voltak, úsztunk óriás zöld teknősökkel, láttunk cápákat, és csodaszép halakat. Mindannyiunk számára egy különleges és új élményekkel teli utazás volt! Biztos vagyok benne, hogy hamarosan visszatérünk még ebbe a búvárparadicsomba!

Fotók az útról

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.